Herroepingsformulier downloaden

Klachten & Garantie

Wat mag je van ons verwachten?

simakobdmshop.nl biedt de beste kwaliteit voor de scherpste prijzen. Toch kan het voorkomen dat je een artikel ontvangt dat niet perfect is of dat kapot gaat nadat je dit in gebruik hebt genomen. Vaak vind je voor kleinere problemen een oplossing in de handleiding van het artikel of op de website van de fabrikant/het merk.

Vind je in de gebruiksaanwijzing geen oplossing, dan kun je uiteraard ook contact opnemen met ons. Voor een snelle afhandeling vragen we je de afleverbon en artikelgegevens bij de hand te houden, mail (kleding.elst@simako-bdm.nl) of bel ons (0481-373400, keuze 3)

We kijken natuurlijk of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden op jouw persoonlijke situatie van toepassing zijn en zorgen samen met jou voor een passende oplossing.

Binnen de zichttermijn

Heb je een artikel ontvangen dat kapot is? Meld dit binnen de zichttermijn en, als dit mogelijk is, ruilen we het direct gratis om.

Buiten de zichttermijn

Heb je bij ons een artikel gekocht en gaat dit na een bepaalde tijd stuk? Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet. De hieronder getoonde garantieregelingen gelden onverminderd de rechten die je als consument hebt op basis van de wet.

Wettelijke garantie

Op alle bij simakobdmshop.nl gekochte artikelen is de wettelijke garantie van toepassing, wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Bij artikelen van het merk BMW geldt in principe de eerste zes maanden een omruilgarantie en daarna hanteren wij een reparatiegarantie.

Fabrieksgarantie

Fabrikanten geven fabrieksgarantie op hun producten. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie vind je terug in de gebruiksaanwijzing van het artikel. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van simakobdmshop.nl.
Mogelijk verwijzen wij je naar de servicedienst/helpdesk voor een snellere afhandeling. Servicemedewerkers die technische kennis hebben over het specifieke apparaat en/of merk helpen jou dan bij het oplossen van de artikelklacht. Uiteraard zijn wij verantwoordelijk voor een juiste afhandeling van de klacht.

Na de (fabrieks)garantietermijn

Zodra je een artikelklacht bij ons meldt, bekijken wij of de bovengenoemde garanties van toepassing zijn en wat een passende oplossing voor het probleem is. Maar ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kun je met een gegronde klacht bij ons terecht. Kun je redelijkerwijs verwachten dat een artikel na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren en is het gebrek aan het product buiten jouw schuld om ontstaan, dan zullen wij het artikel (laten) repareren of vervangen. In alle gevallen bewaken wij de snelle afhandeling van de klacht.

Soms is het redelijk om een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als je het product een lange tijd op een normale manier hebt kunnen gebruiken en je dit door de reparatie langer kunt gebruiken. Of je hebt een product al lange tijd gebruikt en je krijgt een nieuw product. Als het redelijk is om een deel van de kosten door te berekenen, dan informeren we jou hier vooraf over.

Gegronde klacht

De klacht over artikel of dienst is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

  • - beschadiging door opzet, of door nalatigheid;
  • - onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
  • - normale slijtage en/of beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

Meld je klacht via de mail op kleding.elst@simako-bdm.nl onder vermelding van klachtomschrijving en bestelnummer, u krijgt hier geen bevestiging van, maar wij zullen in ieder geval binnen 5 werkdagen contact met je
opnemen voor een inhoudelijke reactie" Bent u niet tevreden met de afhandeling van de klacht? U kunt ook als consument een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel, website: www.sgc.nl. U kunt deze klacht ook voorleggen aan het Europees ODR Platform http://ec.europe.eu/consumers/odr/.

Hieronder de manieren waarop je ons ook kunt bereiken.
Tel: 0481-373400 en vraag Michael Buitenhuis (keuze 3)
(dinsdag – zaterdag 09.00 – 18.00 uur)
kleding.elst@simako-bdm.nl

Post- en vestigingsadres:
Simako-BDM Elst B.V.
Newtonweg 14
6662 PV Elst

Handelsregisternr. 09048323
Kamer van Koophandel Centraal Gelderland

Bankgegevens:

  • IBAN: NL70INGB0678914273
  • BIC: INGBNL2A

BTW-nr: NL007996883B01